Przedszkole Integracyjne nr 45 w Warszawie
ul. Lenartowicza 4 jest placówką samorządową. Organem prowadzącym jest Urząd miasta stołecznego Warszawy, reprezentowany przez Urząd Dzielnicy Mokotów.
Mieścimy się w przedwojennej, piętrowej willi, która jest systematycznie remontowana i przystosowywana do potrzeb naszych wychowanków. Niestety pewną trudność sprawiają bariery architektoniczne – schody zewnętrzne i wewnętrzne.
W trzech mniejszych pokojach na piętrze rozlokowane są grupy, salon na parterze służy do zajęć ruchowych.
Oprócz tego mamy gabinety – logopedyczny i psychologiczny oraz sale do zajęć Montessori
i pracy indywidualnej.
Budynek odsunięty jest od ulicy, z tyłu ma
duży zadrzewiony ogród z górką, w którym można swobodnie bawić się
i przemieszczać, wyposażony w dwie piaskownice i zabawki odpowiadające potrzebom dzieci przedszkolnych.
Integracja to efekt działań, które zmierzają do tego, by w różnych grupach społecznych, osoby zdrowe i niepełnosprawne znalazły swoje miejsce do rozwoju i wspólnej aktywności. Wiek przedszkolny to okres sprzyjający tworzeniu podstaw dla integracji.
Nasze przedszkole realizuje program integracyjny i przyjmuje dzieci zdrowe oraz niepełnosprawne. W każdej z trzech grup (3, 4, 5-latków) jest 20 dzieci, w tym 15 to dzieci zdrowe, a 5 to dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Przedszkole integracyjne łączy wszystkie dzieci w jedną grupę wychowawczą, uczy je wzajemnej akceptacji i wrażliwości oraz umożliwia rozwój zgodny z indywidualnymi potrzebami każdego wychowanka.
Cele wychowania i nauczania integracyjnego w przedszkolu – baza na dalsze życie
- pokonywanie barier lęku i izolacji społecznej, stwarzanie warunków akceptacji dla różnorodności – wiemy, że jesteśmy różnorodni i to nas wzajemnie wzbogaca
- rozpoznanie potrzeb dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, określenie aktualnych priorytetów rozwojowych i rozwijanie ich funkcji psychoruchowych oraz umiejętności zgodnie z indywidualnym profilem rozwoju – każdy rozwija swój potencjał dla jak najlepszego przygotowania do życia
- organizowanie zajęć grupowych, w których dzieci niepełnosprawne biorą udział zgodny z ich indywidualnymi możliwościami – bawimy i uczymy się razem, bo zadania są dostosowane do nas i potrafimy im sprostać
- przygotowanie i prowadzenie programu rozwojowego dla dzieci niepełnosprawnych w toku indywidualnej rewalidacji – mamy prawo do nieskrępowanego rozwoju zgodnego z naszymi potrzebami
- udostępnienie zintegrowanej pomocy specjalistycznej dzieciom niepełnosprawnym i ich rodzinom w przedszkolu i poza nim, zgodnie z możliwościami placówki – rodzice są partnerami i sprzymierzeńcami pedagogów w wychowaniu dziecka
Więcej informacji na naszej stronie internetowej